تبلیغات
ماهنامه اندام زیبا - خواص تخم مرغ
تبلیغات
آخرین مطالب
لینکستان
امكانات جانبی
 

برای درج تبلیغات با ایمیل زیر تماس بگیرید

hosein_varse@yahoo.com

68417 571 خواص تخم مرغ

یک تخم مرغ به وزن تقریبی ۵۰گرم حاوی ۳۹گرم آب، ۵/۶گرم پروتئین، ۶/۵گرم چربی، ۵/۰ گرم کربوهیدرات و نیز ویتامین‌ها و مواد معدنی است. زرده و سفیده، تخم مرغ را تشکیل می‌دهند و به‌طور مشخصی دارای ارزش تغذیه‌ای متفاوتی هستند.

استفاده از تخم مرغ به عنوان صبحانه برای تقویت مغز و بالا بردن سطح هوشیاری، نقشی اساسی دارد.
سفیده تخم مرغ حاوی مقدار بیشتری پروتئین اما تقریباً فاقد چربی و کلسترول است درحالی‌که زرده تخم مرغ مقدار پروتئین کمتر اما چربی و کلسترول بیشتری دارد.


تخم مرغ ها سرشار از پروتئین هستند و هضم پروتئین‌ها در بدن وقت بسیاری را می‌گیرد و به این خاطر است که مدت بیشتری احساس سیری می‌کنیم و در طی روز کمتر به خوردن تنقلات ناسالم روی می‌آورید.
این امر باعث می‌شود تا نه تنها دچار اضافه وزن نشده، بلکه میزان قند خونتان را در سطحی متعادل نگه داشته و سطح هوشیاری‌اتان را نیز افزایش دهید.
سفیده تخم مرغ دارای فرم خالص‌تری از پروتئین است. پروتئین تخم مرغ به خاطر کیفیت بالایی که دارد بهتر و راحت‌تر جذب بدن می‌شود.
پروتئین تخم مرغ به‌عنوان پروتئین حقیقی تلقی می‌شود؛ یعنی پروتئین های تخم مرغ به‌عنوان مرجعی برای مقایسه پروتئین های سایر مواد خوراکی با آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
معمولاً کیفیت پروتئین از دو طریق اندازه گیری می‌شود:
۱- قابلیت هضم پروتئین تصحیح شده براساس اسید آمینه
۲- ارزش بیولوژیکی
روش ارزش بیولوژیکی، مقدار پروتئین ابقا شده در بدن را نسبت به پروتئین جذب شده اندازه‌گیری می‌کند. امتیاز پروتئین تخم مرغ براساس روش ارزش بیولوژیکی ۱۰۰ است؛ به این معنی که تمام پروتئین خورده شده، در بدن ابقا شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر پروتئین تخم مرغ حاوی تمامی اسیدآمینه‌های ضروری و مورد نیاز بدن است.
تخم‌مرغ ها همچنین سرشار از ویتامین و مواد معدنی مختلفی هستند که باعث می‌شوند ذهن و جسم با هم کار کنند.
روی از ریزمغذی‌هایی است که در تمام دوران زندگی، نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می‌کند.
به گزازش پایگاه خبری هلث نیوز، تخم مرغ به علت داشتن منابع غنی از پروتئین، چربی، روی، آهن، فسفر، سلنیوم، و پتاسیم باید در برنامه‌های غذایی گروه‌های مختلف سنی بخصوص کودکان گنجانده شود.
روی تخم مرغ در زرده آن نهفته است و با پختن از بین نمی‌رود.
روی در رشد، بلوغ، سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن‌ها موثر است و کمبود آن برای بدن مشکل ساز می‌شود.




:: برچسب‌ها: ارزش تخم مرغ در بدنسازی , بهترین زمان مصرف تخم مرغ , تخم مرغ اب پز شده , تخم مرغ قبل تمرین یا بعد تمرین , تعداد تخم مرغ در روز , چندتا تخم مرغ بخوریم ,
ن :
ت : سه شنبه 1 اسفند 1391
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
مدیر وبلاگ بدنساز پنجشنبه 10 اسفند 1391 04:14 ب.ظ
سلام دوست عزیز وبلاگ خیلی قشنگی داری منم یه وبلاگ در مورد همین رشته ورزشی دارم و از دی ماه شروع به کار کردم لطفا به وبلاگ من سری بزن و نظر بده
ولی نمی دونم چرا آمارم بالا نمیره یعنی یه روز 100 تاست و مثلا ده روز دیگه به بیست نمیرسه
http://www.badan-saz.mihanblog.com
پاسخ داد:
باید مطالب بیشتری بزاری وتبادل لینک کنی و خیلی کارهای دیگه که اینجا نمیشه همش رو توضیح داد
موفق باشی
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
موضوعات
صفحات
آرشیو مطالب
برچسب ها
امكانات جانبی