تبلیغات
ماهنامه اندام زیبا - هفت تکنیک ذهنی برای تمرین عالی در باشگاه
تبلیغات
آخرین مطالب
لینکستان
امكانات جانبی
 

برای درج تبلیغات با ایمیل زیر تماس بگیرید

hosein_varse@yahoo.com

123  هفت تکنیک ذهنی برای تمرین عالی در باشگاه

زیربنای هر دستاورد بزرگ و تحسین‌برانگیزی در زندگی یک هدف‌گذاری دقیق و مشخص است که از لحاظ برنامه‌ریزی زمانی هم حدود مشخصی دارد.
همه می‌دانند که وقتی هدف واضح و مشخص است، نتایج بهتری از تلاش‌ها حاصل می‌شود. متاسفانه خیلی از مردم به علت عدم شناخت از استراتژی‌های ذهنی از فواید آن در تمرینات استفاده نمی‌کنند و از قدرت بزرگ بی‌بهره می‌مانند که بکارگیری‌اش خیلی هم ساده است.
اسکیپ لاکر از برترین بدنسازان طبیعی جهان می‌گوید که چطور از قدرت‌های ذهن در تمرینات استفاده کنید.

۱ـ ورود بدون هدف ممنوع!

وقتی که نمی‌دانید در یک جلسه تمرین قصدتان از ورود به باشگاه چیست، نباید هرگز به باشگاه بروید! در مقابل غریزه پافشاری کنید و نگوئید براساس حسم پیش می‌روم. همانطور که شاید تا به حال هم متوجه شده باشید، حس می‌تواند نسبت به هر چیزی هر ۱۰ دقیقه تغییر کند.
با هدفی از پیش مشخص شده به باشگاه بروید و برای انجام طرحی که در ذهن دارید همه تلاش خود را انجام دهید.

۲ـ سر ساعت و بدون اتلاف وقت

اگر یار تمرینی دارید که در باشگاه منتظرتان است یا اینکه باید تمرین را در ساعت مشخص قبل از کار دیگری انجام دهید، همیشه باید از لحاظ زمانی منظم عمل کنید و ساعتی که برای شروع تمرین در نظر گرفته‌اید باید مصادف با اجرای اولین ست گرم‌کردنی باشد نه مصادف با ورودتان به باشگاه.
همانطور که احتمالاً می‌دانید گاهی اوقات شروع یک تمرین خوب می‌تواند مصادف شود با شروع صحبت‌های یکی از دوستان یا هم‌باشگاهی‌هایتان و این در کارتان ایجاد تداخل می‌کند. یک تمرین ارزشمند همیشه با زمان‌بندی درست آغاز می‌شود.
با خودتان تعهد کنید که همیشه سر وقت به باشگاه برسید و برای شروع کار آماده باشید.

۳ـ محدودیت زمانی برای تمرین

وقتی که برای جلسات تمرین محدوده زمانی مشخص می‌کنید، خیلی به موقع و مرتب حرکات را پشت سر هم انجام می‌دهید تا به زمان تعیین شده پایبند بمانید. وقتی که هدف زمانی در ذهن دارید، کنترل تمرین ساده‌تر از این است که وقت خیلی زیادی در اختیارتان باشد. گفتگو کردن با دوستان در باشگاه می‌تواند به بعد از پایان تمرین منتقل شود. کارهای جانبی خود را به زمانی جدا از تمرین اختصاص دهید تا دچار مشکل نشوید.

۴ـ بدانید چه می‌خواهید

همیشه قبل از دست‌زدن به وزنه باید بدانید که دقیقاً چند تکرار می‌خواهید انجام دهید. باید حداقل میزان کالری مورد نیاز جهت انجام هر جلسه تمرین را بدانید.
هرگز اجازه ندهید که بدن برای‌تان دیکته کند که در چه حد توان دارید! وقتی که می‌توانید از ذهن قدرتمند خود استفاده کنید، نباید تسلیم شوید و از موانع عبور کنید. فقط وقتی که بدن خواست از هدف تعیین شده جلوتر بروید اجازه دارید که به بدن گوش دهید.

۵ـ خودآگاهی در جابجایی وزنه

جابجا کردن وزنه از نقطه A به B خیلی ساده است و می‌شود بدون توجه به عضله هدف این کار را انجام داد وزنه را جابجا نمود.
شما در باشگاه و هر جای دیگر از تمرکز کردن نتیجه می‌گیرید. جان کلام اینکه باید سعی کنید در کوتاه‌ترین بازه‌های زمانی وزنه‌های سنگین را برای به حداکثر رساندن رشد عضلات جابجا کنید.
فقط یادتان باشد که در هر حرکت یک سری عضله خاص هستند که باید درگیر شوند نه عضلات اضافی و جانبی غیرمرتبط.
بدن به صورت غریزی سعی می‌کند برای جابجا کردن وزنه‌ای از نقطه A به B از هر عضله‌ای که امکان دارد استفاده کند، اما شما باید به صورت خودآگاه از رخداد این حالت جلوگیری کنید.

۶ـ ارزیابی بلافاصله در پایان تمرین

هر جلسه تمرین می‌تواند سکویی باشد برای آنکه جلسه بعدی تمرین بهتر باشد. درست زمانی که هنوز تمرین در ذهن‌تان زنده است ۱ یا ۲ دقیقه در پایان جلسه تمرین وقت بگذارید و کارایی خود را ارزیابی کنید.
باید از عملکردهای خوب خود جلو بزنید و عملکردهای ضعیف قبلی را جبران کنید. هر کدام از ما برای تمرینات خوب، بد و یا متوسط ایده‌هایی داریم. شما عملکرد خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ حین تمرین مهم‌ترین فاکتوری که به آن توجه می‌کنید چیست؟ چگونه متوجه می‌شوید که آیا به اهداف خود نزدیک شده‌اید یا خیر؟ پیش از آنکه هر اقدام دیگری کنید برای خودتان معیارهای ارزیابی تمرین را مشخص کنید.

۷ـ درباره تمرین بعدی فکر کنید

نیازی نیست که در این مورد واقعاً درگیر شوید، اما همیشه یک وقت کوتاه برای فکر کردن به تمرین جلسه بعد اختصاص دهید. با این کار در واقع از لحاظ ذهنی طرحی از جلسه بعدی تمرین را در ذهن ایجاد می‌کنید.

باورتان نمی‌شود که با همین کار ساده چگونه روی ضمیر ناخودآگاه تأثیر می‌گذارد و شما را برای تمرین جلسه بعدی آماده می‌کند. این در واقع یک سرمایه‌گذاری است که فقط ۳۰ الی ۶۰ ثانیه زمان می‌خواهد.
اهداف خاص و خط‌مشی‌های خوب سنگ بنای همه دستاوردهای بزرگ هستند. از این نکاتی که مطالعه کردید استفاده کنید تا تمرینات خود را به سطح جدیدی برسانید و نتایج بهتری نسبت به گذشته به دست آورید.




ن :
ت : جمعه 20 بهمن 1391
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
http://ariaderafshrazm.mihanblog.com/post/2 جمعه 9 تیر 1396 11:38 ب.ظ
Link exchange is nothing else however it is
only placing the other person's website link on your page at proper place and
other person will also do similar in favor of you.
laughabledownli12.soup.io سه شنبه 2 خرداد 1396 12:46 ب.ظ
I'm amazed, I must say. Seldom do I encounter a blog that's equally educative and interesting,
and without a doubt, you have hit the nail on the head.
The problem is something that not enough people are speaking
intelligently about. I'm very happy that I stumbled across this
during my hunt for something regarding this.
manicure شنبه 12 فروردین 1396 07:53 ق.ظ
Useful information. Fortunate me I discovered your site unintentionally, and I
am stunned why this twist of fate didn't came about earlier!
I bookmarked it.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
موضوعات
صفحات
آرشیو مطالب
برچسب ها
امكانات جانبی